Jakou stravu zvolit?

Jak se vyznat v tolika různých výživových doporučeních?

Myslím, že se stačí řídit zdravým rozumem a moudrostí našich předků. Konečně se už i veřejně přiznává, že dosavadní doporučení jako např.  nízkotučná strava vedla k vyššímu nárůstu kardiovaskulárních nemocí, obezity i jiných potíží.

Měli bychom se tedy rozpomenout na jídelníček našich babiček, nebát se používat i tuky, maso v rozumném množství a přirozeně i sezónní zeleninu, ovoce, luštěniny, ořechy, oleje.... a rozhodně se vyhýbat polotovarům. Čas ušetřený díky vaření z polotovarů nejspíš dříve nebo později strávíme v nemocnici.

?
?

Kapitola sama pro sebe jsou geneticky upravené potraviny, jako je novodobá pšenice (s původními druhy má už společné leda jméno) a mléko, které jsou mnohdy považovány za příčinu nárůstu civilizačních nemocí.

Podobně negativně nás ovlivňují chemicky upravené potraviny, tj. rafinovaný cukr, konzervanty, barviva, modifikované škroby apod.

Všem těmto potravinám je na místě se v co největší míře vyhnout.

Máme jen jednu nevýhodu oproti našim předků. I vhodně zvolené potraviny už neobsahují tolik živin a minerálů jako kdysi. Proč?

  • Platíme daň za "lahodnější chuť", sladké a šťavnaté ovoce a zeleninu. Vyšlechtěné plodiny se zvýšeným obsahem cukrů a vody ale neobsahují tolik vlákniny, minerálů a jiných potřebných látek jako kdysi.
  • I vyčerpaná půda už neobsahuje tolik minerálů a uměle rychle rostoucí rostliny si je nedovedou nabrat v potřebném množství. 
  • Navíc potřebné minerály masivně ztrácíme díky acidóze způsobené nevhodnou stravou, stresy a životním stylem s minimem pohybu 

I to je důvod nárůstu zdravotních potíží

Proto má dnes význam doplňovat svou stravu o ověřené zdroje těchto látek.

Vybrané, časem i studiemi prověřené potravinové doplňky naleznete v sortimentu poradny DETO

Přes 100 let pomáhají lidem vyladit minerální rovnováhu, udržovat tak tělesné pochody, tedy i zdraví v normě. 

...protože zdraví začíná v břiše

Pro bližší informace o současných potravinách mohu doporučit knihy:

Dr. W. Davis: Život bez pšenice

MUDr. J. Jonáš, J. Kuchař: Tvoje strava je tvůj osud, Zdraví v ohrožení, Pozor sůl

T. Kašpar: Krutá hra o tvoje zdraví

 Prof. RNDr. A. Strunecká: Jak přežít dobu jedovou, Varovné signály očkování 

D. Perlmutter: Moučný mozek

a jiné


Pozn.: Názory na danou problematiku se nemusí shodovat s oficiálními stanovisky a vyjadřují pouze názor autora. 

Zeptejte se na víc